Har målat lösnaglar idag!

Det blev lite naglar idag, övar nageldesigner på lösnaglar. Dessa fyra är inspirerade av min just nu You Tube-superduperfavorit Robin Moses. Hon är fantastisk! Och fantastiskt rolig! Ibland när jag känner mig lite trött och sur så kan jag dra igenom ett par Robin Moses-tutorials bara för att få glädjas av hennes entusiasm och hysteriska skrattande som hon lyckas få med i de flesta klipp.

20120319-193706.jpg

Kolla in Robin Moses blogg för fina bilder på alla hennes verk!

Hade riktiga problem med nageln längs till höger. Målade perfekt och felfritt och den blev underbar, tills jag skulle avlägsna den från kinapinnen (använder kinapinnar till massa bra grejer, att fästa lösnaglar på och t.ex. för att peta ut mjölet som fastnat i roteraren i bakmaskinen.. a, ni fattar) och hela basen av nageln bryts av, så jag börjar fila basen, slinter med nagelfilen och river upp hela ena blomman och dessutom när jag svär lyckas jag trycka hårdare på nageln och lämnar perfekta fingeravtryck i lacket.

Då tog jag en paus.

20120319-193737.jpg

Och se här, mina vänner, vad som kom med brevbäraren idag! Tihi, va kul! Ett litet startkit för att bygga akrylnaglar. Längtar efter att testa på lite kinapinnade lösnaglar innan jag vågar mig på mina riktiga, så får vi se om man hinner jobba upp några akrylnagelskills tills det blir dags att fixa bröllopsnaglarna!

(och i bakgrunden ser vi vackra Kristinebergs IP)

Kommentera

