Basilika och utvecklingssprång

Yay! Nu har min basilika tittat upp och växer som sjutton! Om några veckor när frosten garanterat är över så ska de få komma ut i friska luften i balkonglådor.

Men bakom dem (längst till höger i bild) står de små lådorna gapande tomma av obefintlig gräslök.. När kommer de då? I bild syns ett suddigt millimetertunt strå, och det är väl typ det enda. Fattigt.. Tips mottages gärna för att få den där skiten att gro. Finns få saker jag hellre önskar än att få klippa min egen gräslök på balkongen i sommar!

Och vår minsting är nu 12 veckor gammal och inne i vad jag antar är sitt tredje utvecklingssprång. Sover dåligt, äter dåligt, allmänt gnällig.. yes. Och vår störsting har hostat hela natten så det blev inget dagis idag, men han får försöka ta och krya på sig för på torsdag ska de till Aquaria och det kan man ju inte missa för allt i världen!

Och inatt sov jag sammanlagt… äh.

Kommentera

