Tejpmanikyr och ny kameralins

För det första fixade jag (läs John) en bättre bild på mitt turkosa glitterlack som jag gjorde härom dagen.

Sen gav jag mig på en ascool tejpmanikyr, då jag målade en gul-orange-rosa bakgrund, klippte smala tejpbitar och satte på nageln, och sen målade med ett mörkt nagellack (det mörkgrå från Bianco Gear), och till sist tog bort tejpet. Jättebra tutorial på en sån här tejpmanikyr finns hos Nailside.

Sen kom en ny makrolins till kameran så att man kan fota jättenära och bra!! Fast då hade det gått en dag och jag hade visst gjort det ena och det andra för nagellacket va lite avskavt när vi tog de här två bilderna. De här visar naglarna från olika håll, gult och rosa!

Ett par bilder till med nya makrolinsen:

Mina bröllopsnaglar börjar bli liiite slitna, tappat ett par silverkulor bland annat.. men eftersom det är målat och dekorerat på akryl så håller det forever! Eller tills akrylnaglarna växer ut och tas bort.

Kommentera

