Johns vigselring med rådiamant och dagens naglar

Och nu kom Johns ring! En grovslipad titanring med en 4 mm stor rådiamant! Jag kan ju säga att hans ring kostade mer än min.

Gjorde tidningstryck på naglarna (läs om hur jag gör dem här), svampade på lite glittriga pasteller, för det kändes för platt och tråkigt med bara vitt. Sen målade jag neonrosa och blå glittriga tippar och satte rhinestones. Detta är ju min vänsterhand och eftersom jag är vänsterhänt skulle jag aldrig kunna måla fjärilarna på fri hand direkt på nageln. Så jag körde platspåsetricket: Jag målade fjärilar på en plastpåse, avslutade med mycket toplack och lät dem torka helt (minst en timme). Sen petade jag loss dem med en pincett, liksom drog av dem från plasten. Ett lager toplack, sen pluttade jag dit fjärilarna och sen ett lager toplack igen.

Kommentera

