Amandas ring

I lördags var det födelsedagsfirande för en av mina finaste bästisar Amanda! Hon älskar ovanliga armband, ringar, halsband, örhängen och det är alltid lockande att ge henne sånt krimskrams när man kommer över det. Hon har just köpt en orange mockajacka så jag gjorde en ring till henne i samma färg.

Man börjar med en glascabochon (som är välvd på ena sidan och platt på andra) och en ring med hållare för cabochonen. De här grejerna har jag köpt över eBay.

På den platta sidan målade jag först med ett guldglittrigt nagellack (Kleankolor 24 carat).

Sen använde jag orange akrylfärg i samma nyans som Amandas jacka och målade över det guldglittriga. Man kan lika väl använda ett opakt nagellack men jag hade inte den rätta färgen i min nagellackssamling, men bland mina akrylfärger!

Efter att det torkat helt och hållet superlimmade jag fast cabochonen i sin hållare och klart! 😀 En ring, i vilken färg man än önskar och med så mycket glitter man vill!

 

2 thoughts on “Amandas ring

  1. Tack återigen för den fantastiska presenten!! Blev så glad !!! Min moster tyckte du va så otroligt härlig och mysig människa förresten! Såklart man gillar dig 😉
    Miljoner pussar finaste underbara du

Kommentera

