Ullaredsshopping 1

Yes, igår hände det! Vår första Ullaredstripp för i år. Det va så kul!! Fast idag har jag typ träningsvärk i benen..

Mycket köptes, men nästan inga kläder alls. Det sparar vi till besök nummer två, nästa vecka, för då följer Viktor med och då blir det kläder!

Jag ska förstås visa lite smått och gott!

Nagellack från de billiga märkena Claudia och Kubiss. Lack från de här märkena är i regel skira och man behöver oftast tre lager för att de ska täcka. Annars finns inte mycket att klaga på och dessutom tycker jag att de håller länge i flaskan och blir inte sega eller tröga. Jag köper  nya färger varje år av Claudia och Kubiss. I år blev det (från vänster):

Det mycket glittriga chokladbruna ”In disguise”, det härliga mumsiga korall ”Like a dream”, silverglittret ”Sparkling silver”, det glittriga silvergröna metalliska ”Metallic spice” och det starkt turkosa grönskimrande Kubiss-lacket nummer 64.

Nagelolja från Claudia. Det fanns inte många oljor att välja mellan, Depends myrrolja och nagelolja från Claudia. Jag gillar att testa något nytt och har inte något emot Claudias nagellack så jag slog till på oljan också. Den doftar av söt mandelmassa så att man bara vill shotta den! Kladdar inte utan går snabbt in runt naglarna. 

Inte mindre än 5 burkar Depend Dip-In nagellacksremover. Jag använder inget annat nuförtiden. Jag använder den även för att göra rent penslar som jag använt för att måla med nagellack, bara doppa i och köra runt! Jag köpte tre förra året och de räckte bara fram till jul ungefär. Det går ju bra att byta ut själva removern, vätskan alltså, när den börjar bli riktigt färgrik. Det är bara att hälla bort, skölja ur svampen och hälla på ny ren remover. Men när själva svampen slits ut och börjar smulas sönder av allt slitage, speciellt från glittret i glitterlack, är det dags att kasta burken och ta en ny! 🙂

Nagelbandsbalsam av märket Kiss. Innehåller jojobaolja och E-vitamin och doftar av söt citrus. Den känns underbart att massera in runt naglarna och jag känner mig mjukare och goare nästan med en gång!

Hudkrämer, tre stycken. LdB har jag alltid litat på och tvekade inte att plocka på mig deras special edition Sweet Wonderland. Den har en stark doft av jordgubbar, hallon och lite mysk. Den är nästan lite för maffig för min smak, men gillar man att gå runt och dofta som en liten sliskig jordgubbskaramell hela sommaren så är det här helt rätt lotion!

LdB Dagkräm Light Silky är alltid bra att ha. Berikad med vitamin-C och -E.

Sen en Body Butter från Nordic Cap of Sweden. Jag älskar deras nagellack och är inte blyg att testa annat ur sortimentet. Detta är en mjuk och mysig kräm som doftar svagt av söt kokos och persika. Kanske mer i min smak än jordgubbskrämen.

Det nagellack jag först ville prova var det blågröna lacket från Kubiss. Jag börjar med en fransk så får vi se var det leder. Här ovanpå Sally Hansen Advanced Hard as Nails.

One thought on “Ullaredsshopping 1

Kommentera

