NOTD: Happy Independence Day!

Ingen kan ju har missat den amerikanska flaggan trenden, gärna urblekt, smutsigt, jeans, 80-tal. Det är egentligen en patriotisk trend men eftersom USA är störts och först så har hela Europa smittats av just deras oblyga patriotism (förutom Storbritannien som helst bär sin egen flagga, i samma färger).

Visst har nästan alla (då aven jag) fallit med i den egentligen ganska smaklösa trend (varning för egna åsikter), som om inte detta land tar tillräckligt stor plats redan. Jag hyser inte direkt någon större kärlek för landet i väst, trots att min pappa kommer därifrån. Eller kanske på grund av att min pappa kommer därifrån, med tanke på att han inte har speciellt varma känslor för sitt forna hemland.

Och redan har väl många börjat tröttna så smått på stars and stripes, så jag hoppar över både starsen och stripsen och kör på en gammal hederlig water marble i beige och rött, french i mörkt blått med rhinestones! Smakligt smakligt!

Kommentera

