NOTD: Wet n Wild – Party of Five Glitters

I förrgår hände det! Vår andra resa till Gekås i Ullared! Lika roligt som förra gången!

De hade tagit in nya nagellack, bland annat Wet n Wild – Party of Five Glitters och jag trängde mig in och nöp åt mig ett exemplar, plus några andra snyggingar från Claudia.

Det är ett kaotiskt glitterlack som enligt mig inte lämpar sig ensamt på nageln, utan någonting bör finnas under glittret. Så jag testede fem olika färger under Party of Five Glitters.

På tummen har jag Glamorous Black (Claudia). Pekfingret Sparkling Purple (Claudia). Långfingret Purple Shimmer (Claudia). Ringfingret Metallic Spice (Claudia). Lillfingret Shade No. 64 (Kubiss).

Sen har jag målat två flödliga lager av Wet N Wild’s Party of Five Glitters på varje nagel.

PoFG med svart bakgrund tycker jag ser bäst ut. Resten liknas vid hysterik konfetti. Och nej, som glitterlack är nog inte Party of Five Glitters min kopp te, men jag uppskattar hexagonglittret som lämpar sig utmärkt som enskilda dekorationer. Att peta ut stort och smått glitter och använda på samma sätt som rhinestones. Så kommer jag att använda PoFG!

Kommentera

