Tejpmanikyr på Amanda!

Amanda va här idag och jag fixade med hennes naglar! Hon har varit himla sugen på en tejpmanikyr ett bra tag, men eftersom det tar tid att få det undre lagret helt torrt innan det är dags att lägga på tejp så behöver man avsätta några timmar, och det fick vi äntligen tid för idag!

Hon valde fyra färger och jag målade på dem lite random på naglarna, sen snabbtorkande överlack för att skynda på torkprocessen. Sen klippte jag tre tejpremsor till varje nagel och la på tejpen lite olika på varje finger. Sen strök jag ett lager svart och drog genast bort tejpen. Vi avslutade med ett lager Seche Vite Top Coat (men ser i efterhand på bilderna att vi absolut skulle strukit på MINST ett till lager överlack så att nageln inte skulle blivit så bucklig på grund av nivåskillnaderna i de svarta och de färgade partierna).

Den här manikyren skulle kanske varit ännu snyggare i mattlack, men det kom jag givetvis på efter att hon gått och jag satte mig och tittade på bilderna.. Då: ”VARFÖR!?! Varför mattlackade jag inte??”

Mattlack eller ej, Amanda blev jätteglad för sin efterlängtade tejpmanikyr!

One thought on “Tejpmanikyr på Amanda!

Kommentera

