NOTD: Mint Candy Apple by Essie

Eftersom jag fyllde år för inte så himla längesen gav Amanda mig en liten present igår när hon va här. Tänk att man kan bli så glad av ett litet nagellack! Hur nördig får man va? Hade nog blivit överlycklig för vilken färg som helst, bara känslan av att  plocka upp ett nytt nagellack från en påse och veta att det är mitt! Helt överväldigande känslor, haha! Ojojoj.. (get a life..)

Hon hade stått och funderat i affären ”Vilken färg ger man till någon som har alla färger?” och tillslut tog hon en som hon tyckte såg mumsig ut. Och dra mig baklänges, visst får jag ett mintgrönt lack i nästan samma nyans som jag tidigare under dagen hade stått och skakat och svurit över att det tagit slut. Vilken röta!

Tack gumman!

Essie – Mint Candy Apple

Det kan ju vara riktigt snyggt att måla liksom ”motsatsfärgen” på undersidan av en enfärgad nagel för att det inte ska bli så tråkigt enfärgat. Så jag blandade rött och rosa för att få en väldigt mörkt rosa nyans för att komma så nära den mintgröna komplementärfärgen som möjligt och målade den under nageln. 

One thought on “NOTD: Mint Candy Apple by Essie

Kommentera

