NOTD: Matte pastel & Silver stars

John har byggt oss en lightbox! En vit låda som släpper igenom och diffuserar blixt. John ska väl främst använda den till att fota diverse krims krams (eller nåt) men den är också perfekt att stoppa handen i för att fota naglarna!

Superbra ljus och inga mer highligts (min fucking värsta fiende!) som förstör motivet på nageln i bilden! AAAAH! Fabulous!

Här har jag lekt lite med striping tape igen! Först målade jag med beige, sen gjorde jag lite ränder i rosa och blått. Efter det mattlackade jag naglarna. Jag tycker att det ger en mjukhet i designen och i kontrast till den skarpa silverfärgade tejpen ser det intressant och lyxigt ut. Till sist satte jag fast blanka stjärnor.

Och allra sist fotade vi i lightboxen!!

Det var ganska svårt att redigera bilderna efteråt för att få rätt färger och vitbalans mm. Men det kommer jag lära mig antar jag.

One thought on “NOTD: Matte pastel & Silver stars

Kommentera

