NOTD: Höstgradienter

Det enda bra med hösten är varma färger att inspireras av! (resten är skit..)

Jag gjorde två olika gradienter härom dagen, den ena med inspiration från den kära Jotexkatalogens framsida som hade en gardin med grym färgkombo. Silver, vinröd och svart. Like! Lite touch av vinter nästan, men kunde inte låta bli att testa på naglarna. (Använde mig av mörkrosa i stället, för vinrött har aldrig riktgit fallit mig på läppen, och det blev ju snyggt ändå!)

Sen en mycket mer höstig färgkombo, ljusgul, mörkgul, orange, grön och brun. Ovanpå det har jag lagt ett mulitkromatiskt glitter som tidigare hade en blå bas! (Beleve it or not, det är Kleancolor – Chunky Holo Bluebell!) Man kan ju verkligen undra vad som hände med min Kleancolor – Chunky Holo Bluebell ?? Efter att ha ägt nagellacket i några månader började jag se hur den blå färgen bleknade i flaskan, och en dag var den helt borta och det enda som fanns kvar i flaskan var det multikromatiska glittret i en helt genomskinlig bas. Det har inte stått i solljus och jag har använt det väldigt lite. Det är grymt snyggt glitter och jag tror att jag gillar nagellacket bättre nu än som det var innan! 😀

Så här ska det se ut!

 

2 thoughts on “NOTD: Höstgradienter

Kommentera

