NOTD: Rött och mörkgrått

Asså, jag blev ju nöjd över bilderna den här gången. Blir sällan det eftersom jag är så satans självkritisk, men hade jag inte varit självkritisk så hade jag aldrig blivit bättre på det jag gör. Men någon gång i bland är det nyttigt att bli nöjd också och få lite positiv peppning. 

Jag använde vanligt tejp för att skapa den här designen. Jag började med rött (förutom på ringfingret, då började jag med grått) och efter att det blivit helt torrt (förslagsvis med hjälp av Seche Vite – Fast Dry Top Coat) så klippte jag en helt vanlig tejpbit så rakt jag kunde och la på tejpbiten så att hörnet pekade ner mot nageltippen. Sen målade jag ett lager av det vältäckande grå nagellacket och drog genast bort tejpen.Nordic Cap of Sweden – Red och ett mörkgrått cremelack från Bianco Gear. Snygg som blank manikyr och med  E.l.f – Matte Finisher blir den riktigt cool!

Kommentera

