NOTD: Halloween Saran Wrap

Gjorde lite najsa svart/orange naglar igår med en teknik jag inte provat på förut. Jag tycker resultatet blev riktogt cool och det är faktiskt en skitenkel teknik som heter saran wrap eller plastic wrap, för att man använder plastfolie! Här lägger jag ut en jättebra youtube-film på saran wrap tekniken. Prova hemma! Det är hur enkelt som helst för vem som helst att göra! 😀 Och blir skitcoolt! John frågade om det va lite som batik, alla kan göra det, JA! Precis så!

Man målar med en färg, jag valde Nordic Cap of Sweden – Orange. Sen när den färgen torkat helt så målar man helt över med en annan färg, en täckande färg i ett tjockt lager, jag valde Nordic Cap of Sweden – Black. Och med en gång tar man sin lätt ihopknöglade plastfolie och duttar på nageln så försvinner delar av den svarta färgen och och det oranga lyser igenom i ett spontant mönster. Använd överlack efteråt så att ytan blir jämn och blank!

Och den här designen blir ju såklar assnygg som matt!

2 thoughts on “NOTD: Halloween Saran Wrap

Kommentera

