NOTD: Teenage Mutant Ninja Turtles!

Min älskade snart fyraåring har just upptäckt turtles, skulle sitta och titta på den tecknade serien varje vaken minut om han själv fick bestämma. Så när jag satt och målade naglar så kom han igår, ”Mamma! Kan du måla turtlesnaglar på mig!? Snälla!” OJ, va glad jag blev!

Men jag fick måla riktigt fort! För efter ca 8 sekunder började det rycka i benen på honom, och han vinglade och höll på, stod på ett ben, skuttade lite ”Stå still!” han försööööker, håller andan, rycker till i ett finger ”Stå still!” börjar klia sig i ansiktet med axlarna ”Stå still, nu blev det fel!” Det har gått typ 20 sekunder..

”Det kliiiiaaaarrrr!!” gnäller han! Varje gång jag målar hans naglar så börjar det klia precis överallt! ”Men du vill väl ha turtlesnaglar?” frågar jag för att ge honom en chans att backa ur. ”JAAA..” säger han bestämt men ändå klagande. Jag hjälper honom att klia i ansiktet och fortsätter sen. Han kan inte stå still. Fingrarna rycker mer och mer för varje sekund. ”Sluta röra på fingrarna!” ”Men det är inte jag!” gnäller han!

Tillslut äntligen är jag klar. PUST!! ”Är det klart??” frågar han ivrigt. Jag nickar lättad. Med en gång slänger han upp ena handen i ansiktet och kliar sig frenetiskt på ögonbrynet. NEJ! Han tittar på de utsmetade turtlesarna jätteledsen.. ”Ojdå.. Men den andra handen blev ju i alla fall fin..” försöker jag. Han tittar förkrossat på mig.. ”Gör om!” befaller han. Jag lyckas göra om de tre kladdigaste naglarna på under en minut. PUST!!Min älskade unge!!!

3 thoughts on “NOTD: Teenage Mutant Ninja Turtles!

  1. Hahah! Vad gulligt ändå.
    Jag hade blivit vansinnig om ungen inte hade suttit still men det är ju bara för mitt dåliga tålamod.
    Första gången jag ser en pojk i den åldern ha nagellack. Inget att göra väsen av. Det är bara coolt. Det härifrån man tar och avslutar samt påbörjar ett nytt genusperspektiv. (Y)

    • Ja han älskar verkligen nagellack! Än så länge, får man väl säga. Snart blir han äldre och samhällets normer knackar på och då börjar han nog rata nagellacket. Men som tur är har jag en dotter också, mouahaha, och när hon väl vill börja ha nagellack så lär intresset bara tillta med åldern. Kul för mig! 😛

Kommentera

