NOTD: Ränder och julgranar

Det blev en bra och en dålig hand idag! Jag börjar med den bra. Målade ränder på fri hand, satt och höll andan tills jag blev alldeles yr i huvudet för att jag inte skulle måla snett. Det va rätt svårt, men riktigt roligt och shit va snyggt!

Andra handen va också väldigt pillrig, satt och tejpade och tramsade hur länge som helst, och när jag skulle avsluta med Essie – Good To Go! så smetade det ut hela pekfingernageln!! Penseln liksom drog med sig det röda hela vägen!

Jag försökte desperat rädda manikyren genom att med en liten detaljpensel försöka pensla bort det röda som hamnade runt omkring julgranen, men överlacket torkade så snabbt att det inte gick att pensla bort.

Så jag väntade typ 10 minuter innan jag la på överlack på resten av naglarna, men nej, de andra naglarna smetades ändå, fast inte lika mycket. Sämst.. Möjligtvis hände det för att det röda Essie – Forever Yummy torkar långsamt och alltså inte var torrt när jag la på överlack.

 

Kommentera

