NOTD: Chanel with Stripes and Dots

Provade Chanel – Péridot idag. Den är metalliskt guldgrön med reflektioner av blått i vissa vinklar. Det var någon som kallade den petroliumfärgad och det låter som en bra beskrivning! Jag tycker att den är helt förbluffande skitsnygg och jag svårt att inte snegla på naglarna flera gånger i minuten för att få bländas!

En annan vinkel i ett försök att göra färgen rättvis. Som andra metalliclack så lämnade den penselspår vid första påstrykningen. När jag strök på andra gången tog jag ett lite flödigare lager och försökte att inte dra penseln över nageln så fasligt många gånger och då tycker jag att det jämnade ut sig ganska bra. Spår av penseldrag finns dock kvar, men inte så synliga.På detta målade jag svarta och vita ränder med en streckpensel och prickar med en dotting tool.

 

Kommentera

