Pelican Grey with Gradient and Zebra and Rose glitter

china glaze pelican grey

Här är China Glaze – Pelican Grey från Anchors Away kollektionen. Det är en ljus grå med subtilt silverskimmer. Jag tycker den är väldigt söt och olik något annat lack jag har. När jag målade märkte jag att den var väldigt rinnig, näst intill svårapplicerad. Hur tunt lager jag än stök på så rann det ner vid sidorna och nagelbanden. Men inte så svårt att städa upp heller, och slutresultatet blev jämt och bra. Sen gjorde jag en gradient med Claudia – Like A Dream och målade zebraränder på två naglar och la ett rosfärgat glitter på de andra två. Det rosa glittret heter Sally Girl – In Love och är för gulligt!

English: This i China Glaze – Pelican Grey from the Anchors Away Collection. Its a light grey with subtile silver shimmer. I think it’s very cute aand unlike any other polish i have. The only thing i can complain about is that it’s very runny! I had to clean up the mess after the application, it just didn’t stay on the nail! Then I did a gradient with Claudia – Like A Dream and added zebra stripes on two nails and a rose glitter called Sally Girl – In love on the other two nails. What a pretty glitter!

claudia like a dreampelican grey zebrasally girl in love

Kommentera

