Hooray for Music!

music nail art

Denna vecka började jag min distansutbildning som börjar med två kurser från Mittuniversitetet! Introduktionskursen och Ljudlära! De här tre fösta dagarna har varit helt fullproppade med musikhistoria, moderna inspelningstekniker, mixning, decibel, reverb, reflektion, absorbtion, ojoj helt slut i huvet! Men jätteroligt!! Längtar tills jag börjar fatta allt bara..

Men för att fira min nya utbildning tog jag en paus från pluggandet och målade musiknaglar! Jag har använt ett tätt smått silverglitter som heter Claudia – Sparkling Silver, och sen ett glitter med olika stora hexagoner, det heter HOTmakeup – Silver Fog. Sen gjorde jag vita tippar och målade noter med svart akrylfärg.

English: So, this week I started studying! The first course is sound theory and is all about music history, modern recording techniques, mixing, decibel, reverb, reflection, absorption, omg I’m lost! It’s so much but yet so fun!! But, I’m just longing to start understanding it all..

Sooooo, took a break from it all and painted myself some music nails to celebrate the start of my new education! The small silver glitter I used for a base is Claudia – Sparkling Silver and the big silver glitter is HOTmakeup – Silver Fog. Then I painted the tips white and added notes with acrylic paint.notes nail art hot makeup nail art music nails

Kommentera

