Roses On Piano

china glaze roses

Okej, lite bildspam av min senaste design, delvis inspirerad av fantastiska, otroliga, mästerliga, Nail Art Wizard, Robin Moses (youtube tutorial här). Men jag tog designen ett steg längre och målade ett klaviatur i stället för svart/vita ränder. Jag blev så fantastiskt NÖJD! Jag tycker det är jättesnyggt och vill ha dem föralltid!! Nej, jag skojade.. men ett par dagar vill jag ha dem. I helgen ska jag på födelsedagspartaj och då vill jag visa upp dem för min vänner! PICTORIAL LÄNGST NER PÅ SIDAN!

EnglishOkay, picspam of my latest design, partly inspired by the amazing, incredible, extremely talented, forever Nail Art Wizard Robin Moses (youtube tutorial here). But I took the design a step further and painted a piano instead of the black and white stripes. I’m so happy with how this turned put! I think this is overwhelmingly beautiful and want to wear it forever!! No, just kidding.. but for a few days at least. PICTORIAL AT BOTTOM OF THE PAGE!roses nail artchina glaze fairy dustroses on pianopiano nail art roses on piano pictorial

  1. Måla nageln i en neutral färg. Jag använde Kleancolor – Sheer Pastel Pink. Måla ett lager glitter om du vill. Jag använde China Glaze – Fairy Dust. Måla tippen på nageln vit. Måla därefter smala raka vertikala streck med svart akrylfärg och en liten pensel.
  2. Använd svart akrylfärg för att måla några svarta tangenter så att det liknar ett pianoklaviatur. Jag använde också vit akrylfärg för att korrigera fel som jag gjorde med den svarta färgen.
  3. Använd grön akrylfärg och måla små blad längs med toppen av pianot.
  4. Gör mörkrosa runda fläckar som ska bli rosor. Använd en ljusare rosa för att göra små C-former inuti rosorna.

Avsluta med överlack!

English: 

  1. Paint your nails in a nude color. I used Kleancolor – Sheer Pastel Pink. Use a glitter polish on top if you want to. I used China Glaze – Fairy Dust. Paint the tip of the nail white. Then paint narrow straight vertical lines with black acrylic paint and a small brush.
  2. Use black acrylic paint to do some black keys so that it looks like a piano. I also used white acrylic paint to correct errors I did with the black color.
  3. Use green acrylic paint and paint small leaves along the top of the piano.
  4. Make dark pink spots that will be roses. Use a lighter pink to make small C-forms inside the roses.

Finish with top coat!

 

2 thoughts on “Roses On Piano

Kommentera

