Love Letters for Valentine

sally hansen pink promise

Detta är det andra nagellacket jag köpte på ICA Maxi härom dagen! Så sött!! Sally Hansen – Pink Promise. Det är ett babyrosa lack med supermycket vitt skimmer i. Och jag älskar såklart diamanten på flaskan.

Glad Alla Hjärtans Dag kära ni! Så här ser min Alla Hjärtans design ut! Jag började med att göra tidningsavrtyck på Pink Promise. Jag gjorde precis som jag har gjort så många gånger förut:

  1. Klippte ut tidningssnuttar med text på ut min vanliga Mitt i Kungsholmen.
  2. Doppade tidningsbiten en kort stund (ca 5 sek) i Rödsprit (T-röd, T-sprit. Och vanlig sprit, typ vodka går också bra. Det ska vara hög etanolhalt men helst ingen färg, så skippa absinten om du inte vill ha gröna naglar).
  3. Pressade den blöta tidningsbiten mot nageln med texten neråt.
  4. Höll fast några sekunder, och drog sedan långsamt bort.

Så vad hände? INTE ETT SKIT! Jag höll på att driva mig själv till vansinne när jag provade om och om igen, med olika tidningar, lät tidningspappret ligga i alkoholen många minuter (fast jag visste att det egentligen bara skulle behövas några sekunder), tryckte hårdare på nageln , drog bort långsammare, jag provade ALLT!! Men utan resultat. Tidningstrycket satt kvar på tidningen och nageln var blank.

Sen började jag fundera på vad jag möjligtvis har gjort annorlunda den här gången jämfört med alla andra gånger jag lyckats med mina tidningsnaglar. Tillslut kom jag på det: INGET ÖVERLACK! Tidigare har jag aldrig lagt på överlack innan jag gjort tidningsavtryck. Denna gång hade jag överlack innan för att jag ville att det rosa nagellacket skulle se glansigt ut när jag swatchade det. Så jag bestämde mig nu för att lägga på ett lager BASLACK innan jag gjorde ett sista försök med tidningsavtrycket. ÄNTLIGEN! DET LYCKADES! Tidningsavtrycket fastnade på nageln när jag gjorde exakt i den ordning jag beskrivit hur man gör. Avsluta med överlack, annars försvinner tidningsavtrycket snabbt.

Slutsats: Ska du göra tidningsnaglar använd inte överlack INNAN. Om du har gjort det så använd ett lager BASLACK ovanpå och låt torka helt.

English: This is the second nail polish I bought at my local supermarket the other day! How sweet! Sally Hansen – Pink Promise. It is a baby pink polish with tons of white shimmer. And of course I love the diamond on the bottle.

Happy Valentine’s Day lovelies! This is my Valentine’s design! I started by making newspaper nails on top of Pink Promise. I did exactly the way I have done it so many times before:

  1. Cut out pieces of newspaper from your regular paper.
  2. Dip the newspaper piece a short time (about 5 seconds) in rubber alcohol (vodka works too).
  3. Press the wet newspaper firmly on the nail with the text down.
  4. Press for a few seconds, and then slowly pull away.

So what happened? NOTHING! I was driving myself crazy when I tried again and again, with different newspapers, let newsprint lie in alcohol many minutes (even though I knew it only needed a few seconds), pressed harder on the nail, I tried EVERYTHING! But no. The print remained on paper and nails were blank.

Then I started thinking about what I possibly have done different this time compared to all the other times I succeeded with my newspaper nails. Eventually I came upon it: NO TOP COAT! Previously, I never put a top coat on before I made ​​the newspaper print. This time I had put top coat on because I wanted the pink nail polish to look shiny when I swatched it. So I decided to apply a layer of base coat before I made one last attempt with the newspaper print. FINALLY! SUCCESS! Newspaper ON nail! Finish with top coat!

Conclusion: Do not use top coat before doing your newspaper nails. If you’ve used top coat, use a layer of base coat on top and let dry completely. 

sally hansen love lettersnewspaper nail artlove letters nail art

Bilden under är med mattack. Kleancolor – Madly Matte ger inte en sådär fantastisk matt yta, men tar bort en del av blankheten och det kan vara riktigt snyggt på tidningsnaglar. Det ser liksom lite mer ut som tidning då.

EnglishThe picture below is with matte top coat. Kleancolor – Madly Matte does not give an awesome matte finish, but takes away some of the gloss and it might look cool with newspaper nails. It looks a little more like a newspaper.newspaper love letters

Kommentera

