New Nail Shape

new nail shape

Jag vet inte varför men mina naglar på högra handen har bråkat med mig på senaste. Det har börjat bli små revor i dem, och jag har tålmodigt använt mig av tepåse-metoden och andra metoder för att försöka få dem att hålla ihop. Det är hörnen jag har haft mest problem med, och när jag igår bröt av två hörn när jag dammsög hemmet så insåg jag att det inte går att försöka laga naglarna mer. Men att fila ner naglarna till botten va inget alternativ. Så jag bestämde mig för att prova på en spetsig nagelform för att få behålla lite längd på naglarna. Det känns lite obekvämt, men jag hoppas att jag vänjer mig.

Jag började med en enkel design för att försöka vänja mig vid den nya nagelformen. Jag har använt Kleancolor – Berry Burst och L.A. Girls Glitter Addict – Uninhibited och Nordic Cap of Sweden – Black. Jag hade en dålig fotodag idag! Med mycket highlights! Så på de två understa bilderna har jag använt Kleancolor – Madly Matte.

English: For reasons I do not know I’ve had some problems with weak corners on my right hand lately. I tea bagged a few of the corners, but yesterday when I was running around cleaning the appartment two corners just snapped right off. Bah! And I realized there’s no way I can fix this. But filing them all down is not an alternative for me so i decided to try a new pointy nail shape because I want to keep some length on my right hand nails. I’m not really comfortable with this nail shape yet, but I really hope I’ll get used to it. 

I started with at simple and clean design trying to get confortable with my new nails. I used Kleancolor – Berry Burst, L.A. Girls Glitter Addict – Uninhibited and Nordic Cap of Sweden- Black. I had huge issues with highlights while photographing today, as you can see on the first two images below. Then I used Kleancolor – Madly Matte on the last two images.chevron black tip kleancolor berry burst matte top coat kleancolor matte chevron

2 thoughts on “New Nail Shape

  1. Hur gör du när du tar bort ditt nagellack och vad använder du för produkter? Jag använder en dip-in nailpolish remover men mina naglar klarar inte av den utan naglarna skivar sig. Så jag undrar om du har några tips på vad man kan använda som snällare mot naglarna? 🙂

    • Hej! Jag använder alltid dip-in remover. Det funkar bra för mig. Att smörja in naglarna med olja eller nagelbandskräm efteråt är en bra idé. Kanske det finns något annat du kan göra för att få naglarna att sluta skiva sig? Det finns produkter som ex. Opi Nail Envy Soft & Peeling. Kan det vara något? En annan anledning till att naglarna skivar sig när man dränker dem i fukt kan vara att man använder en för grov fil när man filar och möjliggör att fukt kan komma in mellan nagelns lager.

Kommentera

