WARNING!! Ripped nail pictures! >.<

warning 1

VARNING VARNING VARNING!

JÄTTEHEMSK BILD PÅ TRASIG NAGEL!

LITE BLOD!

WARNING! ACHTUNG! UYARI!

WAARSCHUWING! ВНИМАНИЕ! 警告 คำเตือน

RIPPED UP NAIL WITH A LITTLE BLOOD!

DSC08167Jag bröt min nagel. Aj, jag bröt min jävla nagel, ajajaj, jag bröt fan min nagel. Jag trallade runt och städade nu på morgonen och skulle skaka en filt på balkongen. En ganska tung filt. Med en stor rörelse skakar jag filten med ett ryck uppifrån och ner och med ett brak känner jag hur nageln viks bakåt mot översidan av fingret. Smärtan är nästintill outhärdlig och jag får sätta mig på golvet för det börjar snurra i huvudet.

Jag tittar på nageln. Det är i köttet.. Det är fan i köttet! Jag har brutit köttet i fingret! Det rinner blod på undersidan av nageln! Synen av en reva långt ner i köttet gör att det gör ännu ondare! Ajajaj! Men nu kommer det värsta. Nageln är målad.. med glitternagellack. Jag måste ta bort nagellacket. Det är en skärande smärta som ilar genom hela kroppen när aceton kommer i kontakt med det öppna såret! Efter en halvtimme av isande smärta är nagellacket borta och jag måste laga nageln. För jag kan ju inte gärna klippa av den.. Jag klipper inte i kött!

EnglishI broke my nail, I broke my damn nail, I broke my fucking nail. I was about to shake a heavy rug on the balcony. So I lifted it and shaked it, once. My index finger nail folded back and the pain was almost unendurable!

I look at the nail. It is in the flesh .. It’s in the fucking flesh! I have broken the flesh in my finger! The blood pours out from under the nail! The sight of a tear deep into the flesh makes it hurt even more! Fuckin ouch! But here comes the worst. The nail is painted .. with glitter nail polish. I have to remove the nail polish. It is a sharp pain hurrying through my body when the acetone flows into the open wound! After half an hour of icy pain the nail polish is removed and I will rescue this nail. Because I can not very well cut it .. I do not cut into flesh!

DSC08174Jag strök på nagellim på den långa revan och doppade nageln i akrylpulver.  I put nail glue on the huge tear and dipped the nail in acrylic powder.

DSC08176DSC08182Jag buffade nageln slät sen ja la på ett lager konstmaterial (akrylnagel) för att jag helt enkelt inte tror att den första enkla lagningen kommer att hålla min stora reva. I buffed the nail then I put a layer of acrylic on the whole nail. The tear i so big that I don’t believe that the easy glue+powder method will do it. I need an acrylic nail.

Här är slutresultatet! En akrylnagel ovanpå en trasig nagel! Here’s the end result! An acrylic nail on a broken natural nail!DSC08189

7 thoughts on “WARNING!! Ripped nail pictures! >.<

  1. Aj! Samma sak har hänt mig, knäckte en av mina långa naglar vid köttet.. Hemsk känsla! Jag hade tur som hade gelékit hemma och kunde laga den, för som du säger kan man ju inte klippa i köttet (!). Det är en nackdel med långa naglar, knäcker man dem så gör man det ordentligt. :/

    • Jag som va så stolt över min långa starka naglar och tänkte ”dom här kan aldrig brytas!” men som du säger, när man väl knäcker dem så gör man det ordentligt! Men visst är det tur att det finns sätt att laga på!

Kommentera

