Chanel – Distraction, my new gem!

chanel nail polish

 

 

 

 

På impuls så stack jag, min man och våra två barn iväg på en kryssning härom dagen! Det var första gången va var på kryssning med barnen, och det fanns aktiviteter hela tiden, mumintroll-teater och bollhav och spelhall. Så vi hade fullt upp! Och det var väldigt lyckat! Men det jag såg fram emot mest av allt var taxfree-shopen. OOOhohohohlalalalaaa.. Hehe.

Förra gången jag och John var på kryssning (i höstas) så köpte jag mig själv ett Chanel nagellack i taxfreen: Min kära älskade ögonsten Peridót. Så jag bestämde mig för att köpa ett Chanel denna gång också! Tradition, faktiskt! Så jag gick till taxfree-shopen och de hade ställt fram test-lack på hyllorna så det var bara att prova! Jag valde ut fyra Chanel att prova. Jag målade pekfingret i April, långfingret i Distraction, ringfingret i May och lillfingret i June. Sen fotade jag med mobilkameran, och la ut bilden på mitt instagramkonto. Där uppmanade jag mina följare att rösta om vilket nagellack jag skulle välja att köpa.

Några frågade varför jag inte bara köper allihop, de är ju så fina! Mitt svar på det är att jag vill att det ska vara ett alldeles speciellt ögonblick där jag får välja det dyraste nagellacket i butiken, jag vill uppleva känslan att köpa en enda guldklimp. Om jag köpte allihop skulle det inte alls vara lika värdefullt ögonblick. Och nagellacket skulle då inte få lika personlig betydelse för mig. Och den andra anledningen är givetvis att de är jävligt dyra.. lol..

Jag fick enorm respons på frågan vilket nagellack jag skulle välja! Det va många som ville hjälpa mig att spendera mina pengar haha, och Distraction vann omröstningen med hästlängder! Den råkade också vara min personliga favorit efter att jag hade beskådat mina naglar under flera timmar. Saken var avgjord och morgonen därpå när taxfree-shopen öppnade rusade jag in och köpte Chanel Distraction! Dessutom köpte jag tre stycken Angry Birds-nagellack från Lumene till barnen, och Almond Hand & Nail Cream från The Body Shop.

EnglishOn impulse me and my family set off on a cruise the other day! It was the first time we was on the boat cruise with the kids, and there were activities all the time, Moomins theater and ball pool and arcade. So we were busy! And it was very successful! But the thing I looked forward to most was the tax-free shop. Omg, oohlala!!

Last time I and John were on the cruise (last fall), I bought myself a Chanel nail polish in the tax-free: My dear beloved Peridót. So I decided to buy a Chanel this time too! Tradition, indeed! So I went to the tax-free shop and they had set up test polishes on the shelves so I just had to try some! I picked out four Chanel to try. I painted the index finger in April, the middle finger in Distraction, ring finger in May and the pinkie in June. Then I took a photo with my mobile camera, and put the image on my instagram account. I encouraged my followers to vote on which nail polish I would choose to buy.

Some asked why I did not just buy them all, they’re so nice! My answer to that is that I want it to be a very special moment where I get to choose the most expensive nail polish in the store, I want to experience the feeling of buying just one special gem. If I bought them all, it would not be as valuable. And the nail polish would not get as personal significance for me. And the second reason is of course that they are damn expensive .. lol ..

I got tremendous response to the question which nail polish I would choose! A lot of people who wanted to help me spend my money haha! Distraction won the vote by far! It also happened to be my personal favorite after I had looked at my nails for several hours. The matter was settled and the next morning when the tax-free shop opened I rushed in and bought Chanel Distraction! Additionally, I bought three Angry Birds nail polishes by Lumene for the kids, and Almond Hand & Nail Cream from The Body Shop.

nail polish chanel distraction chanel distraction chanel polish distraction chanel

2 thoughts on “Chanel – Distraction, my new gem!

Kommentera

