Nude Angry Birds with Julep Glitter, and a Chanel combo!

 

angry birds lumene 

Som ni ser har jag kortisar på vänsterhanden! Och runda sådana. Jag tycker ju bättre om den mandelformade nageln än den kantiga. Men det var lite för korta för mandelform på denna hand, så de fick bli runda. Jag kan inte minnas när jag hade runda naglar sist! Det måste ha varit flera år sedan! Men så söta de är! Jag testade det ljusaste nagellacket Angry Birds nr. 50 från Lumene. Jag blev väldigt positivt överraskad för jag har letat efter ett bra nudelack länge. Det är nästan genomskinligt ljusrosa och ger en fin ton till nageln. Perfekt som basen för en fransk manikyr. Jag valde att prova det glittriga Vivien från Julep på nageltipparna. Det är supersmått silverglitter och större guldhexagoner. Väldigt sött! 

EnglishAs you can see, I have shorties on my left hand. And round ones! I like almond-shaped nails better than square. But these were a little too short for the almond shape, so they had to be round insted. But they’re going for the almond!! I can not remember last time I had round nails! That must have been years ago! But how cute they are! I tried  Angry Birds no. 50 from Lumene. I was  pleasantly surprised because I have been looking for a good sheer nude for a long time. This is a nearly transparent light pink and gives a nice tint to the nail. Perfect as a base for a french manicure. I added the sparkly Vivien from Julep on the tips. It’s micro silver glitter and larger gold hexagons. Very cute!

 

julep vivenchanel distraction

 

Sen gjorde jag en Chanel combo. Jag hade fortfarande kvar Distraction på högerhanden och bestämde mig för att använda mitt andra Chanel, Peridót. Jag använde striping tape för att göra det v-formade mönstrat på naglarna. Sen la jag till en palm på ringfingret… fast det ångrar jag, tror jag. Den blev lite klumpig, palmen. 

English: Then I did a Chanel combo. I still had Distraction on the right hand and decided to use my other Chanel, Peridót. I used striping tape to make the V-shaped pattern on the nails. Then I added a palm tree on the ring finger … though I regret, I think. The palm was a little awkward.

chanel combo chanel nail polish  

 

 

3 thoughts on “Nude Angry Birds with Julep Glitter, and a Chanel combo!

  1. Riktigt fint! Vad kul att det är din vänsterhands naglar som är korta. Är du vänsterhänt? På mina är det tvärt om. Gillade verkligen chanelkombon också!

Kommentera

